Expert
Moldova
Internet
Util Imobiliare Business Interviuri Electronică Tehnologie Internet

Filozofia odihnei urbane - Interviu Irina Zavtur

30.04.2010, 9:27 | Welness&Spa Termal
Wellness şi SPA – după prima impresie s-ar putea părea că aceste cuvinte sunt foarte moderne, dar dacă le traducem, se dovedeşte că ele înseamnă „sănătate optimă” şi "sănătate prin apă". Ceea ce a existat mii de ani, acum doar s-a adaptat nouă, cei care nu se pot imagina în afara unor condiţii confortabile. Despre unde este posibil în Chişinău de a regăsi echilibrul emoțional şi fizic ne va vorbi directorul Centrului „Wellness & Spa Termal” Irina Zavtur. 

- D-na Irina, Centrul „Wellness & Spa Termal” este prima companie din Chișinău care a început industria wellness. A fost dificil de început?


- Dificultatea consta în faptul că în Republica Moldova nu a existat cultura de consum wellness. Iniţial trebuia de acordat mult timp explicaţiilor despre prezintă acesta, ce fel de termeni sunt «wellness» şi «spa». Această abordare riguroasă a fost necesară, pentru că în caz contrar oamenii ar fi înţeles trivial, presupunând că centrul nostru este doar o saună în sensul tradiţional, unde se poate de venit pentru a sta în saună, a se relaxa, a bea şi a mânca. Nici nu putea fi vorba de înţelegerea şi conştientizarea ce prezintă un centru de însănătoşire acvatic. Dar acum, după nouă luni, se evidenţiază încet acea categorie de clienţi, care recunoaşte ce este wellness în sensul deplin al acestui cuvânt.

- Cine sunt aceşti oameni?

- Aceştia sunt clienţii cu un anumit nivel intelectual şi financiar. Ei îşi pot permite să călătorească în alte ţări, unde welless a atins un anumit nivel de dezvoltare. Este plăcut ei, venind în Welness & Spa Termal, ne apreciază foarte înalt. Ei au cu ce compara, au unele impresii referitor la alte centre wellness şi ne este plăcut să auzim că corespundem lor.

- Dar numai o categorie mică de oameni pot compara cu alte centre, restul locuitorilor Chișinăului trebuie să mai „crească” sau wellness este o cultură deja actuală?

- Parţial trebuie să "crească". De exemplu, ne-am dus la Dnepropetrovsk,la unul dintre cele mai mari complexe din spaţiul post-sovietic, acolo oamenii deja au o abordare mai conştientă referitor la această filozofie. La noi este necesar de explicat că dorim să ajutăm. Oamenii nu înțeleg cum, fiind sănătoşi, este posibil de prevenit unele boli, nu înţeleg că este util de a efectua profilaxia, nu doar tratamentul. Suntem nevoiţi să ne confruntăm cu neîncrederea,punerea la îndoială că acest lucru este posibil. Dar, în acelaşi timp, evaluând datele despre clienţii noştri, putem spune cu încredere că avansăm. Sunt sigură că va trece încă un an şi cultura wellness va progresa considerabil.

- La etapa actuală, desigur, există rezultate, despre ce creştere a cererii este vorba, reieşind din date numerice?

- O creştere semnificativă! La deschidere, clienţi erau exact zero, pentru că nu a fost nici o perioadă de pre-vânzare. Era o categorie de oameni cărora probabil le-ar fi plăcut, care probabil ar fi devenit adepţi. Dar realitatea a fost diferită, cei de pe care ne-am aşteptat, au reacţionat foarte calm la această noutate. În schimb acum, oamenii care înțeleg cultura şi sistemul wellness, devin tot mai mulţi. Pe parcursul acelei jumătăţi de an de existenţă, cifra a crescut de la zero la sute de clienţi permanenţi. Şi asta doar cei care vin la noi cu o anumită regularitate.

- Nimic surprinzător, într-un asemenea loc mereu doreşti să revii! Numai interiorul cât face: te simţi confortabil de parcă te-ai afla într-un colţ de natură... Această decizie a fost imediat găsită?

- În general, filosofia wellness este legată direct cu natura, astfel încât elementele naturale trebuie să fie prezente în design. Desigur, am lucrat mult asupra acestuia, ceva s-a schimbat, până a fost găsită versiunea finală, dar toate ideile de bază aparţin investitorului Mihail Titov, el călătoreşte foarte mult şi ştie ce şi cum ar trebui să arate. Acest lucru este valabil nu numai în privinţa interiorului, dar, de asemenea, întregului centru „Wellness & Spa Termal”. Orice afacere Mihail o creează în primul rând pentru consumul propriu, el creează o oază în care însuşi lui i-ar fi comod. De aceea, el a decis să prezinte pe piaţa internă ceva ce mai văzuse peste hotare. Până în prezent, în Moldova, suntem unici în acest domeniu.

- În acest caz, totuşi cum aţi reuşit să găsiţi specialişti buni în Moldova pentru un centru atât de unic?

- Aceasta era una dintre cele mai importante întrebări. Personalul, specialiştii reprezintă cea mai principală resursă în orice afacere, de aceea abordarea fost specială. Dacă la deschidere nu am avut clienţi deloc, căutarea şi pregătirea specialiştilor a necesitat un an întreg. Criteriile au fost următoarele: în primul rând, abilităţi de comunicare, atitudine pozitivă şi capacitatea de a iubi oamenii. Da, imaginați-vă, nu profesionalismul, el se plasează deja pe locul al doilea. Am acordat atenţie la experienţa şi locul de muncă anterior, obţineau avantaj cei care au lucrat într-o ramură similară. Avem specialişti - mândria noastră, care au lucrat mult timp în străinătate. Este important şi aspectul exterior, pentru că atunci când totul este estetic, şi oamenii ar trebui să posede un aspect atractiv. Nu am în vedere că erau necesare modele, dar este indispensabil ceva deosebit!

- D-na Irina, aş dori să închei interviul cu ceva deosebit şi voi întreba: în ce constă atribuţia dvs. în cuvintele: „wellness” şi „spa”?


- Dacă spa reprezintă un tratament specific de relaxare prin intermediul apei, care determină apariţia bunăstării, atunci wellness este un mod de viaţă, o filozofie, un sistem. El implică manifestarea atitudinii dumneavoastră faţă de sine, măsura în care sunteţi responsabil faţă de sine şi cei din jur.

- Atunci vă dorim ca wellness să devină un mod de viaţă al majorităţii, adică ca centrul să se dezvolte şi să asigure necesităţile tuturor doritorilor!

Adaugă în blog

Pentru a posta acest material, copiaţi codul de mai jos în blogul dvs.

Cod pentru publicare

Cum va arăta pe blog:

Totul.md
Filozofia odihnei urbane - Interviu Irina Zavtur
Filozofia odihnei urbane - Interviu Irina Zavtur
Wellness şi SPA – după prima impresie s-ar putea părea că aceste cuvinte sunt foarte moderne, dar dacă le traducem, se dovedeşte că ele înseamnă „sănătate...
30.04.2010

Alte articole de expert




Comentarii
Adaugă comentariu

Comentează

Vă rugăm introduceţi numele de utilizator (email) şi parola.
Dacă nu sunteţi încă înregistrat pe Totul.md, atunci ar trebui să vă înregistraţi-vă pe site.
Email-ul Dvs:
Parolă:
Comentariu
 

Totul Info
Studiază Totul
Tools
Alte Pagini

Trimite link unui prieten
ro
1