Pilates - antrenamente sigure pentru corp și spirit
23.05.2012, 17:05
Astăzi, pilates este o tendinţă populară şi chiar modernă în fitness.

Creatorul sistemului, americanul Joseph Pilates, nu a urmărit astfel de obiective, el, pur şi simplu, cu mai bine de o sută de ani în urmă, a dezvoltat o serie de exerciţii pentru reabilitarea răniților. Sistemul, imediat a devenit popular în rândul sportivilor, dansatorilor, actorilor americani, şi s-a răspândit în întreaga lume, fără a-și pierde principiile de bază.

Un mare plus al antrenamentelor după sistemul Pilates este posibilitatea de a te ocupa de la zero. Nu este nevoie de mușchi pregătiți, nu este nevoie de un corp fizic deosebit, nu este nevoie de flexibilitate și extensiune - pe toate acestea persoana le obține pe parcursul antrenamentelor. În conformitate cu metoda lui Pilates, pentru a atinge armonia, este necesar doar de a duce un mod de viață corect, datorită căruia se produce un echilibru între calităţile fizice, intelectuale şi spirituale. Joseph Pilates era convins că, pentru a atinge fericirea trebuie să poți să-ți controlezi corpul în mod perfect.

Nu vă așteptați că, odată ce ați venit la sala de fitness pentru a face pilates, vă veți mișca, veți sări și fugi activ. Concentrarea la fiecare mișcare a mușchilor, la efortul exact al corpului creează o atmosferă de calm, pace şi armonie la antrenament. Mulți compară această abordare, în lucru cu corpul nostru, cu yoga, dar între aceste două practici există o diferenţă fundamentală: yoga reprezintă poziții fixe, în pilates nu există statică. Fiecare exercițiu ulterior este o mişcare foarte precisă, foarte lină şi moale, care decurge una din alta, fără întreruperi şi poziții fixe. Pe bună dreptate, acest complex de exerciţii este cel mai sigur. Nu poate fi vorba de niciun fel de traume la o acțiune atât de moale asupra corpului. Orice exerciţiu este o alternanță dintre încordarea și relaxarea mușchilor, ce asigură în rezultat un corp puternic şi plastic.

Joseph Pilates considera principalul său exercițiu consolidarea "brâului de putere" sau altfel spus "carcasa rezistenţei". Este vorba despre dezvoltarea mușchilor puternici ai spatelui şi ai abdomenului, adică carcasa care menține corpul nostru în poziţia corectă. Anume în această zonă a organismului uman sunt concentrate toate organele importante, şi, prin urmare mușchii care le protejează trebuie să fie în formă. Exerciţiile pilates sunt orientate să antreneze cei mai profunzi mușchi, care nu pot fi antrenați prin exercițiile obișnuite.

                         

În mod ideal, cu pilates trebuie să vă ocupați în mod individual, pentru a avea posibilitatea să vă concentrați doar asupra propriilor senzații, asupra corpului dumneavoastră şi asupra fiecărei celule. În pilates, trebuie să simțiți fiecare mişcare, să o controlați la nivel mental, deoarece rezultatul cel mai bun poate fi obţinut numai cu ajutorul formulei corp-minte-emoții. La antrenamentele pilates se antrenează nu numai trupul, ci şi spiritul. În plus, exercițiile meditative scot din minte toate gândurile rele, îți permit să te relaxezi și să scapi de stres.

Anume exerciții după sistemul Pilates sunt cel mai des recomandate femeilor gravide. Primul motiv menţionat mai sus este siguranța. Al doilea motiv este posibilitatea de a menține în formă corpul, fără a face o pauză lungă în perioada sarcinii. Al treilea motiv este înlăturarea încordării din regiunea umerilor şi din regiunea lombară, care, de obicei, obosesc cel mai mult în timpul sarcinii. Şi al patrulea motiv este dezvoltarea muşchilor greu accesibili, care vor ușura nașterea copilașului.

Exercițiile pilates oferă, de asemenea, posibilitatea de a învăţa să respiri "corect". Cei mai mulţi dintre noi, inspirând, iau aer numai în partea superioară a plămânilor, metoda Pilates se bazează pe o respiraţie uniformă, atunci când plămânii sunt implicați din plin. În acest caz, sângele se îmbogățește la maxim cu oxigen şi mult mai bine alimentează celulele întregului organism, iar acest lucru, la rândul său, asigură funcționarea ideală a tuturor organelor şi un flux de forță.

Despre pilates se poate vorbi mult, dar aceasta ar fi o pierdere de timp, până când persoana nu va încerca totul de una singură. Doar simțind din interior cum lucrează muşchii, despre care nu ați ştiut nici măcar că există, puteţi obţine informaţia necesară. Dacă e să credem cuvintelor pe această temă, atunci doar cuvintele lui Joseph Pilates: "Dacă la treizeci de ani, sunteți încordat şi nu sunteți în formă, atunci sunteți bătrâni. Dacă la şaizeci sunteți flexibili şi puternici, atunci sunteți tineri".








 
Комментарии
2012-06-19T14:00:00+03:00
133
-98
Как администратор фитнес-клуба TARGET я давно заинтересовался тренировками по методу Пилатеса и постарался получить самую точную информацию и о авторе программы и о сути самой тренировки как теоретически, так и практически. Читать




Recomandăm
Идеальная фигура к пляжному сезону: 7 основных правил
Хотите выглядеть идеально к пляжному сезону? Без проблем надевать коротенькие Citește
Pilates - antrenamente sigure pentru corp și spirit
Astăzi, pilates este o tendinţă populară şi chiar modernă în fitness. Citește
Reţete neobişnuite ale tinereţii
În toate colţurile planetei noastre se întâlnesc persoane, Citește
Vaccinul înpotriva cancerului - mit sau realitate?
Cancerul - este o mare problemă timp de multe decenii. Potrivit OMS, în Citește

Totul Info
Studiază Totul
Tools
Alte Pagini
Copyright © 2014 Totul.md. Toate drepturile Rezervate.

Trimite link unui prieten