Abrevierea TT vine de la „Tourist Trophy”. Autoturismul a fost elaborat în cele mai bune tradiţii germane de construcţie a automobilelor. El poate fi recomandat amatorilor de maşini sport, precum şi admiratorilor de exclusive.
În comparaţie cu conceptul său, designul Audi TT practic nu s-a modificat. Automobilul este elaborat în stil retro-modern. Formele geometrice lin se unesc într-un tot unic. Suprafeţele reliefate ale caroseriei redau automobilului asemănarea cu silueta unui atlet, direcţionat înainte.
Coloritul argintiu, şi anume astfel a fost prezentat exemplarul de expoziţie, cum nici unul altul nu este capabil să creeze în aspectul maşinei un tot întreg. Este evident că designerii intenţionat căutau să obţină acest efect, deoarece automobilul este menţinut într-un stil similar până la ultimul şurub. Pe scurt, aceasta este o lucrare de design într-o formă pură. Şi ce poate fi mai bun – maşina merge tot aşa cum arată.
Durata de viaţă a TT se apropie de sfârşit, şi cel mai puternic pas, adică modificarea Sport, cu o pereche de cai putere în plus, compania a păstrat pentru cele din urmă. Diferenţe sunt puţine. Acoperişul textil negru atrage atenţie, dar nu strică imaginea de ansamblu a ” picăturii de argint”. Pare a fi un decapotabil cu acoperiş tare, dar nu este aşa, în caz contrar, unde să încapă portbagajul spaţios. Nu s-a economisit pe nimic. Toate detaliile au fost proiectate special pentru această maşină şi fiecare completează pe celelalte. Se pare că economiştii nu s-au ocupat de acest proiect. Rezultatul a fost etalonul Audi la cea mai bună manifestare a sa.
Sub capotă se află acelaşi motor de 2 litri cu turbosuflantă dublă, dar în modificarea dată, acesta dezvoltă 236 cai putere, ceea ce este cu 10 mai mult decât înainte. În principiu, aceasta este suficient pentru a dispersa maşina la 100 km timp de 6 secunde, cu o viteză maximă de 250 km / h. Pentru un track nu este atât de mult, dar anume aşa au conceput inginerii, căutând confort şi hazard în combinaţie. Una dintre modalităţi – clearance redus, alta – tracţiunea completă, care menţin şasiul sub control, ce nu aţi fi încercat să faceţi cu maşina.
Tracţiunea completă face similitudinea TT cu cartul în aderenţă. Compania Audi este un pionier în utilizarea unui astfel de sistem. Pentru prima oară a apărut pe modelele Quattro pentru raliuri, şi apoi în versiunea de drum. De atunci, sistemul a atins noi culmi. Datorită diferenţialei electronice, TT se ţine foarte strâns pe asfalt. Chiar şi cotiturile abrupte, el le trece cu pierderi minime de viteză. Dar, în ciuda ambreiajului bun, respectiv şi a unei viteze decente la ieşire, pe o pistă de încercare scurtă şi dreaptă, abia de a reuşit să treacă de 144 kilometri pe oră înainte ca din nou să frâneze.
Conducerea acestei maşini este mai presus de orice laude, dar nu trebuie de uitat că aderenţa depinde nu numai de tracţiunea completă şi toate chestiile electronice, dar de pneuri. Depăşind coeficientul de aderenţă admisibil al oricărei roţi, cotind brusc, accelerând sau frânând, riscaţi să pierdeţi controlul asupra situaţiei, şi nici o electronică nu vă va salva. Dar pragul de risc al TT este foarte mare. Şi puteţi fi absolut încrezuţi în securitatea dvs.
Preţul Audi TT constituie aproximativ 30000 de lire sterline, aproape ca un Boxter. Dar TT valorează atât de mult în configuraţia maximă, dar pentru Boxter, acesta este doar preţul iniţial.
Din păcate, cât de minunat şi de interesant nu ar fi TT, nimic nu îmbătrâneşte mai rapid decât soluţiile radicale ale designerilor. Însă umplutura este încă bună, iar versiunea Sport o face şi mai bună. Deci, dacă întotdeauna în secret aţi visat „TT” acest model este exact ceea de ce aveţi nevoie. De-a lungul existenţei sale, Audi TT a provocat aprecieri controversate. Dar, aşa întotdeauna se întâmplă cu automobilele, care au un aspect strălucitor. Automobilul nu este doar interesant, ci, de asemenea, potrivit pentru utilizarea de zi cu zi.