Concernul britanic, cunoscut de mulţi iubitori de automobile prin gama lor de modele SUV, a lansat recent un nou model: Land Rover Discovery 3. Modelul precedent a fost mult mai simplu decât cel nou, şi din acest motiv, a fost transferat în categoria SUV-urilor de clasa Premium. Acest automobil va deveni indispensabil pentru oamenii de afaceri respectabili, ce au un stil de viaţă activ.
Land Rover Discovery 3 oferă proprietarului său o mulţime de opţiuni interesante. În noul automobil s-a schimbat nu doar aspectul, acest lucru demonstrează tendinţa pentru dezvoltarea SUV-urilor de elită a companiei britanice. În comparaţie cu modelul anterior s-a mărit semnificativ baza SUV-ului, cu toate că lungimea totală aproape că nu s-a schimbat. Acest lucru se datorează faptului că, înainte lungimea automobilului era măsurată împreună cu roata de rezervă ce se afla pe uşa din spate, dar acum roata de rezervă este situată sub podeaua portbagajului, iar spaţiul ce s-a eliberat este folosit pentru salon.
Sub aripa automobilului este vizibil cadrul. Numai că acum acesta nu este o unitate separată, ci o structură puternică completă, unită cu caroseria portantă prin cepuri, ce permite, în mod semnificativ, reducerea transmiterii vibraţiilor. Rigiditatea caroseriei la rotire aproape s-a dublat. În noul model, arborii de acţionare a axei din spate sunt trecuţi peste cadru. Acest lucru permite protejarea lor de deteriorare şi deplasarea centrului de greutate al automobilului puţin mai jos, decât la predecesorii săi.
Cutia de viteze a devenit de două ori mai uşoară şi a suferit numeroase modificări. Vitezele inferioare pot fi schimbate din mers la o viteză mică, iar cea obişnuită este limitată de o barieră până la 60 km/h. Diferenţialele în noul model au mai multe poziţii intermediare, şi nu sunt limitate doar la două poziţii. Diferențialul frontal nu se blochează deloc, fapt ce măreşte precizia şi fineţea mecanismului de direcţie.
Producătorii automobilului Land Rover Discovery 3 au dezvoltat suspensia pneumatică cu o supapă suplimentară, ce asigură mişcarea aerului dintr-un suport al roţii în altul. Aceasta imită activitatea punţii netăiate şi îmbunătăţeşte capacitatea automobilului de a străbate terenuri accidentate.
Salonul automobilului a devenit mult mai spaţios şi permite amplasarea a opt pasageri, inclusiv şoferul. Fiecare rând de scaune este un pic mai înalt decât cel precedent, fapt ce limitează câmpul de vedere al pasagerilor aşezaţi în spatele. Acest lucru, însă nu afectează, în nici un fel, câmpul de vedere al şoferului.
Land Rover Discovery 3 are un motor turbo diesel adaptat, conceput pe baza Jaguar S-Type, şi este o combinaţie între perseverenţă şi agerime. Pe fundalul unui automobil de 2,5 tone, un motor cu volumul de 2,7 litri arată un pic amuzant, dar munca sa liniştită şi echilibrată depăşeşte toate aşteptările.
Mecanismul de direcţie este destul de sensibil, dar nu contaţi pe o trecere confortabilă a zonele periculoase la viteze mari. Deşi noul sistem electronic Active Roll Mitigation asigură securitate în caz de înclinare. El adaptează alimentarea cu combustibil şi frânează roţile pentru a corecta traiectoria mişcării. Transmisia automată inteligentă determină întoarcerea volanului şi la momentul intrării în cotitură limitează comutarea la o treaptă mai mare.
Merită să cumpăraţi automobilul cel puţin pentru faptul că, sistemul de suspensie activă ne permite să apreciem, după merit, capacitatea automobilului de a străbate drumuri distruse şi spălate de ploaie. Toate denivelările şi gropile sunt depăşite la o viteză de 60 km/h, datorită unei simple apăsări pe o tastă, SUV-ul se ridică cu 240 mm deasupra traseului şi merge ca pe un drum neted. Chiar dacă pe traseu, şoferul va uita să comute clearance-ul în poziţie normală, atunci la atingerea vitezei de 50 km/h, SUV-ul se va coborî singur la nivelul normal deasupra pământului.
Nivelul minim este destinat numai pentru încărcarea bagajelor şi urcarea pasagerilor.