Yeti – aşa au numit primul său crossover producătorii auto „Skoda”, testarea sa a avut loc în preajma capitalei norvegiene – este vorba despre faptul că prototipurilor de automobile le este strict interzis să circule pe drumurile publice, fără însoţire corespunzătoare.
De aceea, o pereche de crossoveri noi, înconjurată de diverse vehicule speciale, provoca interes deosebit. Iar lucruri interesante în această maşină sunt de ajuns. Să începem cu şasiul – schema noului model este împrumutată de la „Octavia Scout” cu tracţiune intetegrală: suspensiile frontale McPherson şi suspensia spate cu multe braţe. În acelaşi timp „Yeti”, dispune de arcuri şi silentblock-uri mai dure. Sunt modificate setările amortizoarelor, sunt instalate bare de stabilizare de diametru mai mare, şi cel mai important – ampatament mărit. Toate aceste lucruri se făceau, după cuvintele dezvoltatorilor cehi, cu scopul de a face maşina la inălţimea sa (aproximativ 170 cm), mai stabilă şi mai uşor de condus. În funcţie de faptul dacă este o versiune cu tracţiune integrală sau tracţiune faţă, vor fi oferite diferite motoare. Motoarele de bază vor fi instalate la automobilele cu tracţiune faţă (benzină 1,2 – litri,105 cai putere, a debutat recent, la „VW Polo”) şi motoare de 2 litri pe diesel de 110 CP. La versiunile cu tracţiune integrală vor fi instalate motoare de 140 şi 170 CP pe diesel şi motor pe benzină de 1,8 litri cu 160 CP.
În acelaşi timp, toate motoarele vor fi echipate cu un turbocompresor. Această serie de motoare bucură producătorii cehi ai „Yeti” – şi încă cum, doar acest model nu se evidenţiază prin dimensiuni mari în clasa sa – lungimea de 4,2 metri şi lăţimea – 1.79 m. Da, şi greutatea versiunilor cu tracţiune completă – puţin mai mare decât 1500 kg , ceea ce de asemenea, este un bun indicator. Cel mai mult mi-a plăcut versiunea cu tracţiune completă de 1.8 litri. La versiunea de 1.2-litri este instalată cutia de 7 viteze DSG cu ambreiaj dublu, care, potrivit dezvoltatorilor, în viitor va fi instalată pe toate maşinile. Până când, avem de a face cu o mişcare scurtă a pîrghiei de comutare a transmisiei şi cu schimbarea de viteze precisă mecanică. Motorul de 160 cai putere pretinde la modul de conducere sportiv, şi undeva după 3000 rot./min apare o susţinere puternică, care deplasează cu viteză maşina înainte, şi aceasta în ciuda faptului că în maşină, cu excepţia şoferului, mai sunt trei pasageri. Dintre calităţile pozitive ale „Yeti” se pot menţiona, de asemenea, şi fineţea de mişcare, izolarea efectivă a zgomotului şi funcţionarea suspensiei.
După sfatul unui instructor, am încercat versiunea diesel de 140 CP, pe care a fost testată o suspensie mai rigidă. După senzaţiile mele, fineţea de mişcare a scăzut, dar hazardul în timpul conducerii nu s-a majorat – am recomandat să lase versiunea standard pentru comerţ. În ceea ce priveşte diesel – la viteze reduse, el demonstra o fricţiune- şi acest lucru este doar un avantaj pentru drumurile înfundate. Cuplajul multi-disc „Haldex”, de generaţia a patra, în condiţii normale transmite 96% de tracţiune pe axa frontală şi la comanda electronicii este gata să transmită o parte din putere pe axa din spate. Pentru condiţii mai dificile este prevăzut regimul „off-road,” care se porneşte prin apăsarea unui buton. Acesta activează sistemul de control în timpul coborârii de pe munte, reacţia pedalei de acceleraţie se „întinde”, ABS şi sistemul de control al tracţiunii trec la algoritm pentru drumuri reliefate, iar ESP începe să imiteze blocarea diferenţialelor. Ca urmare, în regiunea dată şoferul se simte încrezut – cu condiţia că viteza scade mai jos de 30 km / h, electronica în mod automat aprinde modul „off-road.”
Printre neajunsurile acestui model ar trebui să fie specificate clearance-ul de doar 18 cm, de aceea crossover-ul des atinge solul. Dar, caroseria este în siguranţă protejată de daune de către centura de plastic nevopsit şi puternica protecţie din oţel a caroseriei.