Se pare, că Hyundai Corporation pretinde serios la un loc, al său, între producătorii europeni şi japonezi de maşini de clasa business. Dar, este încă departe de a ocupa un loc de vârf, motivul fiind nu calitatea construcţiei (la acest capitol coreenii sunt foarte buni ), ci reputaţia şi statutul firmei. Totuşi, Hyundai are tendinţa de a cuceri o parte din public, apropiindu-se de liderii pieţei.
Numele acestui automobil nou a fost ales conform”statutului” acestuia – Grandeur înseamnă „de lux, bogat”. De fapt, asta este ceea ce distinge, practic, toate maşinile de clasa E – Hyundai, dar producătorii au decis să sublinieze încă o dată acest lucru prin denumire. Oare, pentru a ascunde, în spatele acestui nume, defectele minore care nu permit acestei maşini să devină o maşină de prestigiu, cu drepturi depline?
Desigur, Hyundai Grandeur arată aşa, cum ar trebui să fie o maşină, a unui om de afaceri mediu. Desigur, proprietarului ei, nu este un director al unei firme mari, dar numai adjunctul … care conduce maşina coreeană destul de modestă şi standard (culoare neagră, tonare uşoară obligatorie) dar, cu un exterior atractiv. Nu observăm nici un element ieşit din comun, dar ceva cu siguranţă este în această maşină. Prezentabilă, frumoasă, business-like.
Drept bază a noului automobil, de clasa business, a servit sedan-ul XG350, prezentat, în 1998, la o expoziţie din Paris. Noul Grandeur diferă de el, nu doar prin nume, dar şi prin dimensiuni mari şi electronică consolidată.
Pentru viitorii proprietari se propun două versiuni de Hyundai Grandeur – standard sau mai bogată. Într-un fel pentru adjuncţii superiori şi nu chiar. Suntem interesaţi de versiunea de top.
Înteriorul maşinii, trebuie de remarcat, spre lauda Corporaţiei Hyundai, îndeplineşte toate cerinţele auto ale clasei E: salonul din piele cu elemente „din lemn”, material plastic de înaltă calitate şi treceri interesante de culori – de la gri până la argintiu deschis. Cerinţele de stil sunt, desigur, respectate, dar nu putem scăpa de impresia unor senzaţii deja simţite – o aderenţă rigidă, „standard” este foarte uşor de observat, individualitatea lasându-se aşteptată. Astfel nu trece mult timp până ne plictisim …
Dar electronica maşinii poate fi apreciată cu notă maximă! Aici, „clientul” domneşte, şi nu într-un stil „de modă veche” prin diferite mânere, ci, apăsând butoanele mici de pe consolă şi telecomandă – acest lucru este demn de un bărbat respectabil. Comenzilor se supun şi oglinzile retrovizoare, cruise controlul, a cărui setări pot fi schimbate separat pentru şofer şi pasagerul din faţă, şi chiar perdeaua fereastrei din spate, loială se închide la o apăsare de buton.
Pe panoul central se află dispozitivul audio al brand-ului Infinity, producător de succes al echipamentelor audio din 1967. Proprietarul unui Hyundai Grandeur se poate bucura de sunetul a 8 boxe, a reproducerilor de pe CD sau dispozitive MP3. Consola, de asemenea, are un casetofon, ceea ce în mare parte este decurajator, deoarece este puţin probabil ca un domn respectabil, să aprecieze mai mult redarea de pe bandă decât cea de pe CD.
Scaunele din faţă oferă numeroase opţiuni pentru a asigura confortul (acestea pot fi reglate în mai multe direcţii), deşi scaunul şoferului nu prea corespunde statutului „de şef”. Cu toate acestea, nu este neapărat ca proprietarul maşinii să o conducă. Locul său este pe confortabila banchetă din spate, lasând locul din faţă şoferului.
Dar, în spate, poate merge confortabil chiar şi cel mai solid şef: bancheta spaţioasă vă oferă confort, iar sistemul de siguranţă (8 airbag-uri îmbunătăţite cu centuri de siguranţă + un sistem suplimentar de securitate), va salva părţile importante a corpului dumneavoastră în caz de accident.
Sub capotă maşina , de asemenea, îndeplineşte toate cerinţele clasei business – capacitate motorului este de 3,3 litri capabil să ofere 235 CP. O astfel de putere (chiar si cu greutatea de 1664-1713 kg, în funcţie de versiune) prevede o accelerare dinamică, iar transmisia automată cu 5 trepte face schimbarea vitezelor aproape imperceptibilă. Hyundai Grandeur merge atât de bine, încât, uneori avem sentimentul, că aceasta nu se mişcă deloc. Cu toate acestea, o izolaţia foarte slabă a sunetului, face ca zgomotele să pătrundă în interior, aducându-ne în realitate. În general, stilul de conducere seamănă cu cel american, mai puţin cu cel dinamic european. Deşi, stilul american nu este cel mai potrivit drumurilor ruseşti – de obicei accidentate şi cu gropi, obligând maşina să balanseze.
Sistemul de frânare este capabil să asigure siguranţă celui mai mare şef – maşina este echipată cu 4 sisteme de siguranţă: ABS, TCS, EBD şi ESP. Şi distanţa de frânare de la 100 km / h la oprire completă este de numai, 39 de metri – un avantaj în plus pentru producătorii coreeni, care au obţinut un rezultat excelent pentru clasa sa. La cea mai mică încetinire se poate auzi funcţionarea sitemului ABS şi Brake Assist (la frânarea de urgenţă aceasta creşte presiunea din pneuri). Uneori, o astfel de „insistenţă” pentru siguranţă pare a fi excesivă, deşi este o chestiune de gust.
Rezultatul? Grandeur, într-adevăr este un reprezentant demn de clasa E, care ar putea deveni o alternativă a autoturismelor japoneze şi europene. Cu toate acestea, acest segment de piaţă are cerinţe ridicate faţă de noii veniţi, iar coreeanul, Hyundai Grandeur, nu face faţă tuturor. Pe lângă conformarea standardelor este nevoie de detalii originale de design ale salonului şi ale maşinii în general, de soluţii tehnice interesante – care lipsesc evident. Deşi, prima încercare a producătorilor coreeni de a ocupa o nişă „Premium” proprie, este demnă de respect.