Termenul de „primii utilizatori” nu a fost conceput avându-se în minte reprezentanții generației Y (Milennials), ci această categorie a populației a dat definiția de manual a acestui termen. Iar acest lucru se poate observa mai ales în ceea ce privește inovațiile tehnice. Pentru o generație care nu a fost niciodată expusă unei lumi fără computere, noile tehnologii sunt primite cu entuziasm și au o înțelegere înnăscută.
Acesta este un rezultat direct al expunerii la tehnologie de-a lungul vieții. Generația Y nu doar că deține abilitățile necesare pentru a stăpâni tot ceea ce ține această lume strâns interconectată, dar ei se așteaptă să se conecteze în acest mod în toate aspectele vieții. Unul dintre domeniile în care acest lucru se verifică din plin și în care se poate observa încrederea în ceea ce privește dorința de conectare este cel al domeniului bancar.
Milenialii iubesc tehnologia financiară (Fintech). Iar aceste motive sunt destul de evidente:
- Generația Y este foarte deschisă către un stil de viață fără restricții.
Spre deosebire de generațiile precedente, Milenialii sunt mai înclinați către evitarea produselor și serviciilor care îi țin legați în orice fel de anumite lucruri sau care le restricționează puterea de decizie. Pentru mulți dintre reprezentanții acestei generații cel mai îndelungat angajament pe care și-l iau este un împrumut pentru studenți. Mulți evită convenționalele angajamente pe termen lung, așa cum sunt deținerea unei proprietăți sau a unei mașini.
Aceștia sunt mai degrabă înclinați să folosesca mașinile de serviciu oferite de companiile la care lucrează decât generațiile anterioare, care preferă să conducă propria mașină. Conceptul de ” a avea acces” este prioritar. Acest lucru se aplică în cazul serviciilor bancare, a utilităților, dar și a multor altor servicii.
De exemplu, reprezentanții generației Milenials din Moldova au îmbrățișat acest concept și apelează la serviciile de împrumut doar cu buletinul oferite de Forza.md. Este simplu de folosit și primești banii în aceeași zi. Exact așa cum își doresc și Milanialii – totul să fie rapid și fără timpi de așteptare!
- Foarte populare sunt rețelele de colaborare și cele de tip peer-to-peer (de la persoană la persoană)
„A împărtăși” este un concept aproape înrădăcinat în ceea ce privește experiența digitală. Studiile arată că generația Milennials este mult mai generoasă și mai puțin concentrată pe proprietate decât generațiile anterioare. Fintech are reputația de a beneficia de pe urma utilizatorilor care acționează în mod colectiv, iar această abordare este întâmpinată cu entuziasm de către Mileniali. Există chiar predicții care indică faptul că acest mod de abordare a afacerilor va înlocui modelele de afaceri din trecut, care sunt deja depășite de vremurile actuale.
- Criza financiară mondială a avut un impact grav.
Ceea ce s-a întâmplat în timpul crizei financiare mondiale a speriat în egală măsură atât pe Mileniali, cât și pe cei din generațiile anterioare. Nu doar că a avut un impact extrem de negativ asupra pieței de muncă, mai ales pentru cei care abia se angajaseră, dar a evidențiat eșecurile și deficiențele marilor instituții bancare și financiare.
Sistemul bancar și cel de asigurări nu se bucură de o evaluare pozitivă din partea Milenialilor, iar această percepție tinde să se consolideze pentru tot restul vieții acestora. Fintech furnizează o alternativă viabilă instituțiilor de acest fel, tocmai pentru a se plia pe cerințele acestei generații și a celor care urmează.
- Tehnologia se potrivește minților deschise ale Milenialilor
Interacțiunea față în față din cadrul afacerilor tradiționale și chiar anumite situații de socializare nu se numără printre metodele de comunicare alese de către Mileniali. Faptul că aceștia au crescut înconjurați de tehnologie înseamnă că tastarea mesajelor este mult mai apreciată și mai obișnuită decât contactarea oamenilor prin apeluri telefonice.
La fel se întâmplă și în cazul cumpărăturilor, acolo unde achizițiile online sunt preferate celor din magazinele terestre. Ceea ce nu poate însemna decât că serviciile financiare, în special cele care oferă acces în format electronic, vor fi preferate celor obișnuite.
Fintech este mult mai potrivită Milenialilor într-o gamă largă de domenii; iar unul dintre motivele principale în acest sens este că în spatele tehnologiei Fintech se află înșiși Milenialii. Companiile de asigurări și băncile sunt conștiente de acest trend ascendent și își propun să se adapteze acestuia, implementându-l în afacerile lor.
Jamie Dimon, șeful JPMorgan Chase le-a comunicat recent acționarilor companiei că ” Este timpul celor din Silicon Valley” și că ” sute de companii start-up” vor furniza alternative puternice la produsele bancare tradiționale. Ceea ce nu poate decât să indice faptul că generația Y va schimba serviciile bancare și financiare pentru totdeauna. Din moment ce tehnologia este din ce în ce mai îmbrățișată de reprezentanții generațiilor anterioare celei a Milenialilor și că tinde să fie acceptată la nivel global, atașamentul generației Y față de Fintech va fi benefică pentru un segment larg al populației.