Dacă ați făcut deja cumpărături din magazinele – online, atunci sunteți la curent cu acestă informație. În caz contrar, părerea mea ar putea să vă fie utilă, căci toți dorim să economisim timpul, dar cel mai important banii, efectuând careva cumpărături.
Acum jumătate de an, am început să folosesc serviciul autohton ce ține de shoppingul online. Este evident că acestă afacere se dezvoltă în țara noastră – poți vedea în rețea multe magazine mari cu un sortiment larg de produse din diverse categorii. Cu toate acestea, în toată multitudinea de magazine online, puține sunt demne de încredere. Probabil, aceste magazine nu comercializează marfa proprie. Fiind intermediari, scopul lor prioritar este crearea unui site optim, stabilirea reducerilor cu furnizorii, precum și pregătirea serviciului de diservire și de furnizare. Chiar dacă totul pare a fi la cel mai înalt nivel, aceasta nu garantează că magazinul va deveni popular și va avea vânzări bune.
De exemplu, dacă cineva dorește să procure orice din electrocasnice (apropo, majoritatea magazinelor online din Moldova propun activ această categorie de produse), acesta acționează conform «practicii vechi», adică se duce direct la magazinul care de regulă s-a recomandat deja și propune periodic reduceri considerabile. Pe lângă ofertele avantajoase ale produselor, poate vedea, pipăi cum funcționează și să fie consultat în caz de necessitate, de un vânzător-consultant.Iată de ce , folosirea shoppingului online la anumite categorii de produse mi se pare absolut inutilă.
Care rețele de magazine pot fi utile totuși consumatorului de rând? Ce ține de mine, am ales câteva variante și drept exemplu am să mă refer la site-ul companiei de cleaning EuroClean. Сunosc serviciile prestate de ei de mai mult timp – oficiul în care activez, apelează la serviciile lor de curățenie. Totuși, recent am aflat că compania dispune de magazinul său online shopclean.md, specializat în general în produse de uz casnic și accesorii igienice. Am dat de site absolut întâmplător, știind că în oficiu se face curățenie calitativ, am decis să cumpăr online. Am comandat un sac de 5 kg de detergent pentru spălat rufe și am și primit un bonus prin livrarea gratuită, care automat acționează la o procurare mai mare de 250 lei. Praful de spălat l-au livrat a doua zi, curierul binevoitor m-a ajutat să-l aduc în casă. Treptat, am început să comand săpun lochid, soluții pentru sticlă și podea, hârtie igienică.
Procurarea online a devenit cu adevărat avantajoasă – prețurile sunt mai mici decât cele din magazine aproximativ cu zece procente. În al doilea rând, pe lângă livrarea gratuită, avantajul este că cu adevărat economisești timp, nu este necesar să te îmbulzești prin magazine, să stai la coadă și să cari produsele grele. Acest lucru este cu adevărat prețuit de cei care nu dispun de transport personal.
Sortimentul pe site crește în mod frecvent – actualmente sunt mai mult de 2000 de denumiri de produse – produse chimice de uz casnic, echipament pentru curățenie, produse penru igiena personală, produse menajere iar în viitorul apropiat promit că vor avea și produse cosmetice. Zilele acestea încă odată m-am convins cât de util poate fi acest serviciu. De obicei, eu cumpăr «Zewa», dar spre marea mea mirare nu era disponibilă în stoc. În general, aici, acest lucru se înâmplă destul de rar, spre deosebire de aceleași magazine online de tehnică, unde produsul de pe site nu neapărat este și în stoc. Însă, consultanții serviciului nu au ezitat, propunându-mi în schimb să încerc un alt produs analog. Ca rezultat, am comandat hârtia igienică cu trei straturi «Тenta», care s-a dvedit a fi și mai ieftină iar calitatea nu a cedat cu nimic «Zewa». Deci, mi s-a propus un produs la fel de calitativ celui inițial dar mai ieftin, fără a plăti mai mult pentru o marcă cunoscută. Ce concluzie putem face din cele sus-spuse? Magazine online sunt multe, dar trebuie să dăm prioritate celor care sunt specializate în anumite categorii de produse. Prețurile la fel ca și diservirea sunt mai bune.
Autor: Anghelina MATVEEVA