Consiliul Concurenței a sancționat mai mulți agenți economici, în valoare de cca 50.000 de lei, pentru că au indus în eroare clienții prin atribuirea unui număr mai mare de stele unităților de cazare.
Consiliul Concurenței a efectuat o investigație în acest sens, în urma căreia s-a stabilit că aceste întreprinderi au răspândit informații false privind serviciile de cazare pe care le prestează. Acest lucru îi avantajează în raport cu alți concurenți și îi induce în eroare pe consumatori, în rezultat deturnând clientela rivalilor săi. Încălcarea s-a manifestat prin atribuirea unui număr mai mare de stele unităților sale de cazare sau modificarea tipului structurii din pensiune în hotel, bunăoară, scrie bizzlaw.
Astfel, cea mai mare amendă, în mărime de 19.470 lei, a fost aplicată întreprinderii „Platinum JND” S.R.L. Urmează „Rezidența Parc” S.R.L. cu amendă în mărime de 17.080 lei și „Hotel Club Service” S.R.L. – 7.022 lei. Alte întreprinderi au fost amendate cu peste o mie de lei sau cu câteva sute de lei.
Menționăm că atribuirea unei structuri a titlului de „hotel” și a numărului de stele face parte din competențele Agenției Turismului. Totodată, la sesizarea Agenției Turismului, Consiliul Concurenței a întocmit circa 40 de procese contravenționale pentru încălcarea legislației cu privire la publicitate și ca urmare, un număr considerabil de întreprinderi a ajustat activitatea și informațiile publicitare la prevederile legale.
Consiliul Concurenței a venit cu un îndemn către toate întreprinderile care prestează servicii de acest tip, să nu denatureze percepția consumatorilor atât locali cât și a celor străini vizavi de nivelul structurii turistice. Acest fapt presupune cheltuieli nejustificate din partea clienților și afectează rău imaginea țării noastre.