Nu există nimic mai important pentru Lexus, decât linia de design RX. În prezent cotei RX îi revin 28% din toate vânzările brandului. Este un campion indiscutabil al segmentului SUV-urilor de dimensiuni medii de clasa lux, el nu cedează în faţa BMW-urilor prezentate aici. De aceea, când a venit timpul de împrospătat bestsellerul, compania Lexus şi-a depus cele mai bune abilităţi pentru soluţionarea acestei întrebări.

Adresându-ne direct la importatorul Lexus din Moldova, la compania Continent, ni s-a oferit posibilitatea să aflăm mai detaliat, ce ne-au dăruit creatorii practic celei mai sigure mărci de autoturisme.

Caroseria a devenit mai spaţioasă

RX 2016 după anul modelului înglobează în sine tot ce este mai bun, de ce sunt în stare cei de la Lexus, îndeosebi acum, când grila fusiformă a radiatorului ajunge direct la inima auditoriului-ţintă.

Lexus a început cu mărirea dimensiunilor caroseriei. Ampatamentul „a crescut” doar cu 5 cm, pe când lungimea totală s-a mărit cu 12,7 cm. Cu toate acestea, capacitatea salonului a rămas neschimbată şi constituie 3956 litri. Pasagerii de pe bancheta din spate au obţinut spaţiu suplimentar pentru cap, picioare şi şolduri, ce-i drept, din contul portbagajului micşorat. Cel puţin, pe hârtie totul arată anume aşa. Dacă la modelul din 2015 volumul portbagajului constituie 2274 litri cu scaunele din spate strânse, apoi la cel din 2016 acest parametru s-a redus până la 1594 litri. Reprezentanţii de la Lexus afirmă, că volumul portbagajului s-a mărit şi esenţialul constă în aplicarea unor alte metode de măsurare. La versiunea 450h volumul este chiar mai mic cu 14 litri din cauza specificului amplasării blocului de baterii.

lexus-rom

 

Cumpărătorii RX şi prietenii acestora, se vor delecta cu un habitaclu mai spaţios, modelul anului 2016 arată evident mult mai stilat. Noul RX se evidențiază prin linii mai tăioase, fiind „faţetat” în aşa măsură că nu a rămas practic nici o suprafaţă plană. Este extrem de complicat să alegem un detaliu preferat, însă nouă într-adevăr ne place linia curbată a pragurilor.

Partea frontală agresivă

Elementul emblematic al părţii frontale poate fi considerat fără teamă grila fusiformă , care a devenit şi mai mare ca altă dată, mărginită de o bordură cromată. Aici predomină liniile ascuţite, începând de la farurile tăios sculptate şi până la noile proiectoare de ceaţă sub formă de vârfuri de săgeţi. Tot aici este prezentat şi pachetul premium de iluminare cu tehnologie LED peste tot, unde este posibil, ne mai vorbind de indicatorii de direcţie dinamici luxoşi aflaţi la farurile din spate ( cu aprinderea consecutivă a luminiţelor LED în direcția virării vehiculului).

Lexus RXLexus RX F Sport
Deosebirea în design-ul grilei din faţă la RX şi RX F Sport

Într-un mod sau altul, dar proporţiile masive a grilei imense în față Lexus – nu reprezintă cel mai controversat element stilistic în aspectul noului RX. Acest titlu îl obţine linia descendentă acoperișului, ce este continuă pe spatele acestuia. Dacă vi se pare cunoscută această aspect, atunci este din motivul că aţi văzut ceva similar la Nissan Murano. Adevărul fiind că la RX linia acoperişului coboară mult mai brusc şi uşor.

Haionul se deschide foarte simplu

În partea din spate a noului RX ne atrage atenţia susnumitul sistemul de faruri şi încă o soluţie tehnică inteligentă. Dacă aveţi cu voi cheile de la maşină, atunci veţi putea deschide uşa portbagajului, atingând doar cu mâna sau cu cotul emblema Lexus. Acest sistem este extrem de util și necesită o anumită practică, însă odată ce veţi însuşi tehnica necesară, sistemul va funcţiona ireproşabil.

Comparativ cu modelul generaţiei precedente RX a devenit mai lung cu 120 mm, ampatamentul s-a mărit cu 50 mm.
Comparativ cu modelul generaţiei precedente RX a devenit mai lung cu 120 mm, ampatamentul s-a mărit cu 50 mm

 

Cumpărătorilor, ce vor să se distingă de alți participanți în trafic, le pot fi propuse pentru Lexus jante de 20 inchi cu inserţii colorate preponderent în gri închis, negru, alb sidefiu sau arămiu. După standard, jantele de 18 inchi sunt destinate pentru acest model şi indiferent de dimetrul jantelor alese, veţi primi în dar anvelope Michelin Premier LTX, a cărora banda de rulare este dotată cu caneluri, nervuri și striuri ascunse. Ele devin mai pronunțate pe măsura uzurii anvelopei şi au fost concepute pentru a mări termenul lor de exploatare.

Ca întotdeauna un interior ideal

În interiorul noului RX Lexus RX veți fi înconjurați de materiale rafinate de calitate înaltă, inclusiv cea mai fină piele naturală, disponibilă în câteva culori. Nouă ne-a plăcut foarte mult culoarea roşie Rioja Red (culoare exclusivă pentru salonul versiunii de echipare F-Sport), care este prezentată în fotografiile salonului RX 350 în galeria noastră foto. Încă un element expresiv de finisare a interiorului – panourile de lemn şi aluminiu de culoare gri Gray Sapele cu gravură laser în versiunea de echipare Luxury Package.

O mare parte din timp Lexus RX este cu tracţiune din faţă, iar în caz de necesitate cuplajul controlat electronic poate transfera pe axa din spate până la 50 procente din tracţiune.
O mare parte din timp Lexus RX este cu tracţiune din faţă, iar în caz de necesitate cuplajul controlat electronic poate transfera pe axa din spate până la 50 procente din tracţiune.

 

În afara display-ului de proiectare, RX 2016 dispune şi de un ecran LCD de 12,3 inchi în partea centrală a consolei din faţă. El se integrează perfect în interior, spre deosebire de soluţiile propuse la cele mai noi modele BMW şi Mercedes-Benz. Modelele mai puţin costisitoare au fost dotate cu ecrane cu o diagonală mai mică, doar de opt inchi şi cu o ramă de plastic mai lată. Dacă vă permite bugetul, aveți opțiunea să alegeţi un monitor cu o diagonală mai mare.

RX este dotat cu un joystick de un concept mai învechit, asemănător mouse-ului pentru computer, cu ajutorul căruia se efectuează ghidarea sistemului informaţional multimedia, şi asta este bine, deoarece touchpad-ul celei mai recente inovaţii NX este slăbuţ. Modelele cu monitor de opt inchi sunt dotate cu joystick Display Audio cu funcţionalitate limitată şi cu un efect mai puţin pronunţat de prezenţă totală. Pentru a asigura o manevrabilitate îmbunătățită, o opțiune de top este camera video retrovizoare ce transmite imaginea din zona spate și laterală a mașinii în mod panoramic la 360-grade. Aceasta permite conducătorului acestui crossover să calculeze distanţa până la obstacolele din jurul automobilului la deplasarea cu viteză redusă şi la manevrarea în parcare.

 

Zgomotul redus la tăcere

Interiorul noului model RX este foarte liniştit. Liniile de sudare suplimentare ale caroseriei şi materialele insonorizante în îmbinare cu oţelul mai gros, ce măreşte rezistenţa caroseriei auto-portante şi câteva șiretlicuri în sfera aerodinamicii reduc la minim zgomotul curentului de aer. Audiofilii vor fi încântați de cele 15 difuzoare Mark Levinson, deşi șoferii modelelor ce dispun de alte dotări, nu se vor dezamăgi nici de un sistem audio standard.

 

În timp ce RX 350 AWD posedă o cutie tradiţională de distribuţie, la versiunile hibrid cu tracţiune integrală lipseşte legătura fizică dintre roţile din faţă şi cele din spate. În locul schemei clasice aici se aplică transmisia momentului de torsiune de la bateria cu Nichel-Metal-Hidrid la motoarele electrice, ce rotesc roţile din faţă şi din spate, după necesitate. Şi de asemenea, ca la toate modelele hibrid Lexus şi Toyota, la RX 450h este disponibil regimul EV (electrocar), ce funcţionează în cazul nivelului suficient de încărcare a bateriei.

Surpriza de bază — motorul hibrid

RX 450h are o putere totală de 308 CP. Este ceva mai mult decât 295 „căluţi” de la RX 350, însă cu toate acestea ambele automobile accelerează din loc până la 60 mile/h (96 km/h) în acelaşi interval de timp. Modelele cu tracţiune pe puntea din faţă fac acest lucru timp de 7,7 secunde, iar cele cu tracţiune integrală – timp de 7,9 secunde. După estimările ERA consumul RX 450h constituie 7,6 litri la 100 km parcurşi prin oraş, 7,8 litri pe traseu şi tot atât în regim combinat. Prezenţa tracţiunii integrale măreşte aceşti indici până la 11,8/ 8,4/ 10,2 l corespunzător. Excludem din ecuaţie componenta hibridă şi consumul modelului 350 standard creşte până la 11,8/ 9,0/ 10,2 l, iar la maşina cu tracţiune integrală – până la 12,4/ 9,0/ 10,7 litri respectiv.

În pofida duratei identice de accelerare, aceste două automobile se deplasează diferit. Modelele hibride par mai agere la start, graţie accesibilităţii permanente a momentului de torsiune de la motoarele electrice, pe când cele cu benzină accelerează mai intensiv pe măsura creşterii turaţiilor motorului. Probabil că secretul se ascunde în liniştea neobişnuită din salonul RX, dar din câte ţinem noi minte, încă nu am întâlnit nici un hibrid de la Lexus cu o trecere atât de simţitoare de la propulsia pe benzină la cea electrică. Acest fapt, desigur că, probabil puțin va influența decizia cumpărătorilor, însă această accelerare se distinge evident pe fonul lunecării lente la diferite momente de cuplare a cutiei de viteze a acestui automobil.

Versiunea Lexus RX 350 este dotată cu cutie automată cu opt trepte, iar RX 200t cu motor turbo - cu cutie automată cu şase trepte. Ambele lucrează foarte lin.
Versiunea Lexus RX 350 este dotată cu cutie automată cu opt trepte, iar RX 200t cu motor turbo – cu cutie automată cu şase trepte. Ambele lucrează foarte lin.

 

Dinamica manevrabilă

Toate modelele RX sunt dotate cu un buton de control pentru selectarea regimului de deplasare Drive Mode Select, ce ne permite să alegem între regimurile Normal, Eco şi Sport. Aceste regimuri prestabilite corespund întocmai denumirii lor, făcând lucrul sistemului de direcţie şi al suspensiei mai moale sau mai rigid. Modelele hibrid sunt utilate cu senzor digital pe panoul instrumental, care în regim Sport trece la indicarea tahometrului în locul potenţiometrului.

Versiunea F Sport dispune de un regim suplimentar Sport+, ce face suspensia adaptivă mai rigidă, iar la modelele RX 350 în timpul virajului brusc menţine transmisia cutiei de viteze. Modelele Hybrid F Sport nu schimbă vitezele în curbe, deoarece în locul cutiei automate cu opt trepte sunt dotate cu un variator de viteză.

Portbagajul se deschide prin apropierea cu mâna sau cu cotul de emblema Lexus – adio, ghionturi sub bara de protecţie din spate?
Portbagajul se deschide prin apropierea cu mâna sau cu cotul de emblema Lexus – adio, ghionturi sub bara de protecţie din spate?

 

Trecerea din regimul Sport în regimul Sport+ asigură schimbări simţitoare în comportamentul RX şi datorită acestui fapt modelul F Sport se întipăreşte prin dinamica lui mult mai expresivă, comparativ cu orice alt reprezentant al familiei de crossovere Lexus. Cu alte cuvinte, F Sport nu mai este doar un simplu ansamblu de elemente de caroserie. Acest lucru este o noutate minunată şi indică asupra schimbării strategice a direcţiei de orientare a modelelor Lexus. Datele cercetărilor automobilelor Lexus denotă evident că modelele F Sport atrag mai mulţi cumpărători de gen masculin şi deseori sunt alese de foşti proprietari ai altor mărci de automobile, comparativ cu modelele standard RX, şi aceasta semnifică creşterea potenţială a vânzărilor din contul pierderilor concurenţilor germani Audi, BMW şi Mеrcedes. Putem presupune că compania Lexus a hotărât să se mişte anume în această direcţie şi cu celelalte modele.

Nu trebuie să credeți că, planul ambiţios – F Sport, va fura clienţii triadei germane,dar nici ca o încercare a companiei Lexus de a-şi ignora admiratorii fideli. Motorul, suspensia şi dinamica sunt totalmente axate pe crearea unor condiţii confortabile în salonul acestui SUV de lux. RX este silenţios şi concentrat în orice perioadă de timp. Dar în pofida stereotipurilor formate despre marca Lexus, acest automobil este în acelaşi timp echilibrat şi interesant.

Şi lucrul dat este extrem de important. Cei de la Lexus nu vor ca RX să fie doar cea mai logică alegere de pe piaţa auto. Desigur, aspectul mult mai agresiv şi dinamica F Sport vor atrage atenţia unei anumite categorii de cumpărători, dar chiar şi adepţii brandului Lexus în interpretarea lui clasică vor descoperi în această inovaţie momente interesante. Sarcina Lexus este de a satisface cerinţele diferitor categorii de cumpărători şi de a menţine în acelaşi timp poziţia de lider în acest segment al pieții. Şi cât de dificilă nu ar părea această sarcină, RX 2016 este în stare să-i facă faţă.

 

Verdictul nostru — popularitate fatală şi inevitabilă. RX — cel mai vândut Lexus în SUA, Rusia şi în întreaga lume. Inimile proprietarilor moldoveni de automobile la sigur vor fi de asemenea cucerite de acest model.

Nu în zadar, inginerul-şef al proiectului «RX» Takaiuki Katsuda spune fast, însă în spatele accentului japonez extrem de puternic de facto se ascunde cuvântul first. Cel mai rapid crossover premium ori cel dintâi? Dificultăţile traducerii – toată agresiunea Lexus RX dispare în timpul traducerii din limbajul de design în cel ingineresc.

Puteţi faceţi cunoştinţă cu această capodoperă din domeniul construcţiei de automobile, vizitând dealer-ul Lexus din Moldova la adresa: str. Arborilor, 17/1 (viaductul Botanica)

Caracteristici tehnice Lexus RX 2016

LEXUS RX200tLEXUS RX350LEXUS RX450h
Motor cu ardere internă2,0t3,53,5
Capacitatea cilindrică (cm3)1 9983 4563 456
Tip16-Valve, DOHC,
Dual VVT-iW
24-Valve, DOHC,
Dual VVT-iW
24-Valve, DOHC,
Dual VVT-iW
Tipul de combustibilBenzină cu  cifra octanică de 95 şi mai multBenzină cu  cifra octanică de 95 şi mai multBenzină cu  cifra octanică de 95 şi mai mult
Puterea maximă (c. p. la  turaţii / min.)238/4800-5600300/6300262 / 6000
Puterea maximă (kW la  turaţii / min.)175/4800-5600221/6300193 / 6000
Momentul de torsiune  maxim (Nm la turaţii / min.)350/1650-4000370/4600-4700335 / 4600
Transmise hibridă
Puterea maximă a sistemului  (c.p.)313
Baterie cu voltaj înalt
TipNi-MH
Transmisie
Tipautomat cu 6 trepteautomat cu 8 trepteHibrid  cu variaţie continuă
TracţiuneIntegralăIntegralăIntegrală
Jante şi anvelope
JanteR20R20R20
Anvelope235/55235/55235/55
Garda la sol (minim, mm)200200195
Viteza maximă200200200
Accelerare 0-100 km / h. (sec)9,58,2*7,7
Coeficientul aerodinamic (Cd)0,330,330,33
Consumul de combustibil (l / 100 km)
Ciclu urban9,912,75,3
Ciclu extra-urban6,76,95,3
Ciclu combinat7,99,05,3
Emisii СО2, regim combinat (g / km)
Ciclu urban230297122
Ciclu extra-urban157160123
Ciclu combinat184210122
Conformitatea standardelor ecologiceEuro 6Euro 6Euro 6
Sistemul de direcţie
Tipul  amplificatoruluiAmplificator electricAmplificator electricAmplificator electric
Sistemul de frânare
Frâna faţăDiscuri ventilateDiscuri ventilateDiscuri ventilate
Frâna spateDiscuri ventilateDiscuri ventilateDiscuri ventilate
Suspensie
FaţăMcPhersonMcPhersonMcPherson
Spate Cu levier dublu Cu levier dublu Cu levier dublu
Masa
Încărcată (min. / max., kg)1 960 – 2 0701 965 – 2 0802100 – 2210
Totală (kg)2 5752 5752 715
Dimensiuni de gabarit
Lungimea (mm)4 8904 8904 890
Lăţimea cu oglinzile rabatate (mm)1 8951 8951 895
Înălţimea (mm)1 6901 6901 685
Ampatamentul (mm)2 7902 7902 790
Ecartament faţă (mm)1 6401 6401 640
Ecartament spate (mm)1 6301 6301 630
Consolă faţă (mm)1 0801 0801 080
Consolă spate (mm)1 0201 0201 020
Volum portbagaj  (l)453453453
Capacitate rezervor (l)727265

În articol s-au folosit materiale de pe website-urile Drom.ru şi Motor.ru

LĂSAȚI UN MESAJ