De atunci când în 1995, hatchback Renault 19 în loc de indicatorul digital neclar a primit numele propriu Megane, gama de modele actuale a devenit deja a treia generaţie care poartă acest nume frumos.
Prima generaţie întruchipează pe deplin tendinţa de dezvoltare a biotehnologiei, dar a doua s-a dovedit a fi destul de avangardă în ceea ce privește design-ul. A treia generaţie de automobile Renault Megane III, care a fost lansată pe pieţele țărilor din fosta Uniune Sovietică în aprilie 2010, a suferit o substanțială restructurare și reechipare. Am testat automobilul nou în acţiune. Faceţi cunoştinţă: Renault Megane 3!
Noul automobil Renault Megane III din gama de modele ale anului 2010 este prezentat în două variante: coupe și hatchback. Ultima opţiune se propune consumatorului cu un motor cu benzină de 1,6 litri şi puterea de 110CP, sau cu motor de doi litri cu o putere de 143CP. Cutia de viteze mecanică are cinci sau şase trepte de viteză. Cea automată este echipată cu patru trepte, sau cu transmisie variabilă continuă. Tracțiunea se realizează în față.
Renault Megane III
Automobilul Renault Megane III Coupe este echipat cu un motor pe benzină cu șaisprezece supape, având un volum de 1,6 litri. şi puterea de 100 și 110 CP. De asemenea mașina este echipată cu un propulsor de doi litri, cu o capacitate de 140 CP. În afară de aceasta, se propun variantele diesel, cum ar fi dCi 85, dCi 90, dCi 105, dCi 110 şi dCi 130.
Inovația are patru airbag-uri şi sisteme de frânare auxiliare, cum ar fi ABS, EBD şi Brake Assist. Sunt disponibile opţiunile necesare – sistemul electro-mecanic de acționare a oglinzilor laterale, faruri cu halogen, amplificator electric al volanului, ridicarea electrică a ferestrelor, încălzirea ferestrei din spate şi ştergător la fereastra din spate.
Trăsăturile ascuţite ale carcasei modelului anterior au fost înlocuite de proporții elegante și bine definite. Capota se evidențiază printr-un aspect interesant, care seamănă cu partea de jos a unei bărci. În ansamblu design-ul este relativ liniştit, dar, în ciuda acestui fapt, automobilul pare destul de spectaculos. În comparaţie cu predecesorul său, salonul acestui automobil s-a schimbat într-o direcție pozitivă. Liniile sale elegante nu continua stilul generatiilor anterioare. În mod considerabil a fost mărit spaţiul pentru pasageri.
Renault Megane 3
Portbagajul automobilului este destul de încăpător, iar rezerva este situată direct deasupra drumului în partea de jos a carcasei, prin urmare ea nu ocupă spaţiul valoros. Singurul dezavantaj constă în amplasarea mânerul uşii. În vreme rea va fi foarte greu de a nu murdări mâinile la utilizarea portbagajului.
Deoarece deja a devenit tradiţie pentru modelele Renault, inovația este echipată cu posibilitatea de a acționa motorul fără chei, cu ajutorul cardului-cheie şi a unui buton. Acționarea motorului se realizată destul de liniştită, iar atunci când lucrează cu rotații false, motorul este practic neauzit. Dacă în momentul pornirii automobilul se oprește, nu se petrec nici un fel de înaintări. Despre faptul că motorul s-a oprit se poate afla numai privind indicatorul de kilometraj.
În oglinzile retrovizoare se poate urmări perfect situaţia din spatele mașinii. Includerea transmisiei se desfășoară clar, în ciuda pârghiei de mici dimensiuni. Suspendarea, în cadrul testării pe drumurile noastre, funcționează foarte încet, ceea ce este o raritate pentru majoritatea autoturismelor străine noi.
La cotire se simte un progres semnificativ. Dacă anterior, sistemul electro-mecanic era criticat fără cruţare, la noul model reacţia automobilului la cea mai mică abatere a direcţiei este foarte precisă şi exactă. Accelerarea declarată de către producător de 100 km / h în 7.8 secunde, nu este destul de bună, dar odată cu mărirea vitezei, indicatorul de kilometraj se deplasează spre limita rotațiilor.
Sistemul de siguranță al automobilului Renault Megane III include senzori de impact laterali şi airbag-uri cu două camere care protejează cutia toracică și bazinul.
Renault Megane 3 Cu toate că schimbările pozitive sunt evidente, ar fi o exagerare să afirmăm că Renault Megane III a făcut o revoluţie în categoria sa. Desigur, el a devenit mai calitativ şi mai sigură, mai specializat în maniera de a conduce şi mai bogată în tapițare, dar nu există un asemenea avantaj, datorită căruia automobilul ar putea fi numit liderul de necontestat. Dar asta este tipic: Megane din nou nu repetă pe nimeni şi este destul de confortabil, iar acest fapt nu poate decât să bucure.
Dacă am rezuma rezultatele unui test drive scurt, se pot evidenţia principalele avantaje, care se observă dintr-o dată: o bună izolare fonică, uşurința în timpul conducerii, suspendarea confortabilă. Aceste calități vor ajuta la rezolvarea sarcinii la alegerea de a cumpăra un automobil. Dintre trăsăturile negative se pot enumera: lacunele vizibile între elementele carcasei, lipsa de vizibilitate şi lucrul zgomotos al sistemelor de rotire. Dar asta doar dacă am evalua noul automobil într-un mod exagerat de critic.