Spre ce ar trebui să se orienteze un locuitor al oraşului, care doreşte să cumpere o maşină pentru perioada de toamnă-iarnă? Ce cerinţe trebuie să îndeplinească maşina, şi ce calităţi trebuie să posede, ca şoferul şi pasagerii să se simtă în siguranţă şi confort? Saloanele auto ne oferă o mulţime de opţiuni diferite, dar voi fi lipsit de originalitate dacă voi spune că SUV-ul, al cărui preţ este de aproximativ 35 000 de dolari, este cea mai bună opţiune.
Pentru a înţelege ce se întâmplă în acest sector al pieţei, vom lua două exemple foarte reprezentative – Ford Maverick şi Nissan X-Trail în versiunile lor top. Ideologic aceste vehicule sunt foarte asemănătoare, dar, în acelaşi timp, vizează diferiţi cumpărători. Nissan Terrano şi Ford Maveric au fost aproape gemene şi erau diferite doar prin insignele lor. Ideologic era conceput ca off-roader, cu pornirea la necesitate a punţii din faţă. Dar, Nissan Terrano nu mai este, şi întorcând o filă nouă, în faţa noastră apar maşinile cu tracţiune faţă, care la necesitate implică şi axul din spate. Cu toate acestea, pe fonul blândului X-Trail, Maverick pare brutal.
Acest SUV rar şi compact, se mândreşte cu 3.0l şi 6 cilindri în formă de „V” – un motor foarte puternic cu tracţiune bună. Acesta este un avantaj incontestabil pentru Maverick, deoarece X-Trail este echipat cu un motor de numai 2.5 litri – opţiune maximă pentru această maşină. Sălbaticul Maverick ajunge la o 100 km/h în 10 secunde, pentru a îmblânzi cei 200CP trebuie să fiţi un cowboy curajos. Şi totuşi, îmi permit să am dubii în ceea ce priveşte masculinitatea acestui model. Pentru că un bărbat adevărat se deosebeşte prin pantofi, centură şi ceas. Maverick are pneuri neserioase, pentru drumuri asfaltate . În ceea ce priveşte centurile, totul este bine. Dar, ceasul nu îl veţi găsi, oricât nu îl veţi căuta. De fapt, pentru aceşti bani, salonul ar trebui să fie mai solid.
Apropo, X-Trail, de asemenea, nu are ceas. Dar interiorul aceastei maşini va bucura toţi iubitorii de estetică modernă. Materiale de calitate, piele moale şi climat control. X-Trail cu siguranţă întrece Ford Maveric, prin suprafaţa trapei de sticlă, şi abundenţa de tot felul de torpedouri, sertare şi rafturi. Acest lucru a fost posibil deoarece japonezii au plasat tabloul de bord în centru. Arată destul de avangard, dar mult prea ciudat.
În comparaţie cu estetica militantă pe care o posedă X-Trail, Maverick pare mai puţin îndrăzneţ, mai calm, dar mult mai funcţional. De fapt, Maverick pare mai puţin interesant. A fost atât de greu să se prindă cu un capsator tapiţeria portbagajului? La fel ca Volga, are o cheie separată pentru rezervor, aceasta neintrând din prima deoarece orificiul pentru cheie este prea mic.
Dar ce fac aceste maşini pe teren? Conform statisticilor, doar una din zece, cel puţin o dată în viaţa nimereşte pe off-road. Nu este surprinzător, că de la producători sunt completate cu pneuri pentru asfalt. Un locuitor al oraşului, nu este interesat de băile de noroi, ci cum se va descurca cu gropile şi cum urcă pe trotuar. Raspunsul este: rezerva suspensiei la Maveric este mult mai mare, deci nu trebuie să vă fie frică să apăsaţi pe accelerator, pe când X-Trail va părea mai confortabil pe asfalt.
X-Trail are o natură mai urbană, sugerată de faptul că în viaţa cotidiană are tracţiune faţă, dar dacă treceţi la regimul «Auto», sau blocţi legătura axului din faţă cu cel din spate, puteţi urca şi pe off-road. Automat se stabileşte şi setul de viteze. Cel mai probabil, acest lucru a fost făcut pentru şoferii cu memorie slabă. În general, Mavericknu are nici comutatoare, nici butoane. Aici totul se administrează electronic, dar în loc de diferenţiale mecanice de blocare, pentru a preveni alunecarea, sistemul electronic pur şi simplu frânează roţile.
Deci, apare întrebarea – ce maşină să alegem, pentru că fiecare are avantaje şi dezavantaje? Cu un X-Trail, aş merge la o întâlnire cu partenerii de afaceri, iar cu un Maveric într-o misiune de recunoaştere. Decizia vă aparţine dumneavoastră.