Anii de muncă asiduă, au condus compania BMW la un final logic de creare a unei maşini pe combustibil de hidrogen. Creaţia lor este BMW Hydrogen 7. Hidrogenul în comparaţie cu zăcămintele de hidrocarburi are un mare avantaj. Alimentare, practic, inepuizabilă cu combustibil, reducerea emisiilor de CO2 la zero. Vaporii de apă, rezultaţi în procesul de ardere a hidrogenului, în motoarele cu combustie internă, nu sunt ameninţătoare.
Grupul BMW a construit un întreg concept de promovare, a maşinii cu combustie de hidrogen, pe piaţa autoturismelor. Din cauza specificului de alimentare, şi în special de stocare a hidrogenului lichid ( anume, în această formă, este utilizat pentru a economisi spaţiul de stocare şi a mări kilometrajul fără realimentare), BMW a efectuat un efort colosal în producţia şi punerea în funcţiune a staţiilor de hidrogen. Lucrările au fost realizate în colaborare cu compania petrolieră Total. Conform contractului încheiat, sunt două staţii în Berlin, una planificată în München şi una într-una din capitalele Europei de Vest.
Ei bine, staţii de alimentare există. Acum, partea tehnică a autovehiculului, caracteristicile şi particularităţile sale de funcţionare. În principiu, nu sunt diferenţe specifice. Alimentarea cu combustibil pe bază de hidrogen, durează 8 minute, fără mari dificultăţi. Totul se întâmplă în mod automat, la fel ca la staţiile peco. În absenţa unei staţii de hidrogen, pur şi simplu, treceţi la benzină, printr-o mişcare de comutator.
Motorul BMW Hydrogen 7 este tipic BMW V12, cu volum de 6L, dezvoltă o putere de191 kW, ce corespunde 260 CP. Accelerarea până la 100 km ia 9,5 secunde. Cel mai important, nu este nici o diferenţă în dinamica mişcării între utilizarea combustibilului de hidrogen sau benzină. Nu rîmâne nimic de spus, dacă este necesară, limitarea electronică a vitezei maxime. Limitatorul este la 230 km / h.
Rezervorul de hidrogen este surprinzător de compact, luând în considerare funcţia pe care o îndeplineşte. Întreţinerea temperaturii de -250 grade Сelsius, pentru conservarea hidrogenului în stare lichidă, necesită o izolare puternică. Până nu demult, aceesta a fost obstacolul principal în dezvoltarea motoarelor pe bază de hidrogen. Pentru benzină este un rezervor separat de 74 litri.
În ciuda plasării a două rezervoare de carburanţi, maşina rămâne a fi confortabilă. În calitate de maşină de clasă înaltă, aceasta este concepută pentru patru locuri. Schimbări a suferit doar portbagajul, volumul său fiind redus până la 225 de litri. Această maşină nefiind predestinată călătoriilor la ţară.
BMW Hydrogen 7 cu trecerea la combustibil alternativ nu a pierdut, din confort sau dinamică. A căpătat doar o mulţime de calităţi pozitive.