Cum pregătiţi maşina pentru iarnă în mod corect?

]Cum trebuie să pregătești o mașină pentru iarnă. Acest subiect nu-și va pierde niciodată actualitatea. Se pare că toată lumea știe ce trebuie să verifice la o mașină, ce trebuie să toarne și să schimbe odată cu venirea frigului. Cu toate acestea, din an în an, milioane de oameni se confruntă cu probleme în exploatarea automobilului în timpul iernii. În acest articol, vă prezentăm recomandările experților companiei Pigeon în Moldova cu privire la cele mai importante subiecte privind pregătirea mașinii pentru sezonul de iarnă, ceea ce este important de reținut atât pentru începători, cât și pentru șoferii cu experiență.

Schimbarea anvelopelor

колеса для зимы

Starea anvelopelor depinde de modul în care mașina va fi condusă, accelerare și frânare pe drumuri alunecoase. Înainte de a cumpăra un cauciuc nou, trebuie cunoașteți pe ce fel de drum veți conduce mașina cel mai des: pe gheață, zăpadă sau asfalt și achiziționați anvelope cu „crampoane” sau „de frecare” (velcro). Anvelopele noi au un coeficient ridicat de aderență la temperaturi minus și o bună reacție la mișcarea volanului. În ceea ce privește anvelopele vechi, acestea trebuie să aibă adâncimea benzii de rulare de cel puțin 4-5 mm. Dacă anvelopele sunt cu crampoane, ar trebui să verificați numărul de crampoane. O aderență optimă pe gheață duce la o pierdere de până la 10-20% din crampoane, iar dacă s-au pierdut 30-50%, trebuie să efectuați din nou montarea crampoanelor. Pe ambele axe, instalați aceleași anvelope, pentru a asigura un nivel egal de aderență și să reduceți astfel riscul de derapare la frânare și în viraje. Pentru anvelopele cu kilometraj de 15.000 de kilometri faceți echilibrare.

Cum alegem uleiul de motor potrivit?

моторное масло

Dacă de anvelopele de iarnă depinde controlul și siguranța în conducerea automobilului pe zăpadă și ghețuș, de uleiul de motor depinde dacă mașina va porni din loc. La frig uleiul devine vâscos. Vâscozitatea este inversul fluidității. Dacă alegeți un ulei nepotrivit, va fi dificil ca starterul „rece” să cupleze motorul și pompa pentru a pompa fluidul prin sistem. Uleiul este responsabil de intensitatea uzurii motorului și de consumul de combustibil, care, bineînțeles, va fi mai mare dacă este folosit un ulei vâscos. Cu cât este mai mare vâscozitatea, cu atât mai mare este forța de frecare dintre rulment și inelele de piston. De asemenea, este important să știți că vâscozitatea uleiului nu depinde numai de temperatură, ci și de gradul de poluare, de aceea șoferii experimentați nu-l schimbă primăvara, ci toamna, când pregătesc mașina pentru iarnă.

Acum, de fapt, urmează o întrebare. Cum să alegi uleiul de motor potrivit pentru sezonul de iarnă? Oricât ar părea de ciudat, merită să acordăm atenție noilor branduri de pe piața din Moldova. Având dorința de a cuceri piața, ele creează produse cu adevărat de înaltă calitate, în mod special pentru motoare moderne, folosind formule unice de aditivi, compoziții, componente care sunt în mod constant îmbunătățite. Un exemplu bun este uleiul Champion. Producătorul uleiului Champion este o companie belgiană Wolf Oil cu o istorie de 400 de ani de producție.

În contextul pregătirii mașinilor pentru iarnă, uleiul Champion nu a fost menționat întâmplător. Sub această marcă este prezentată o gamă largă de lubrifianți de înaltă tehnologie cu coeficient diferit de vâscozitate, inclusiv cu vâscozitate foarte scăzută. Cel mai potrivit ulei poate fi selectat în catalog conform mărcii și modelului mașinii, în dependență de specificațiile motorului. Pentru exploatarea automobilului în timpul iernii, aceasta este o descoperire revoluționară. Trebuie remarcat faptul că brandul Champion creează uleiuri la comandă pentru cei mai mari producători de automobile, de exemplu, pentru Volkswagen. Această încredere a producătorilor de automobile se datorează caracteristicilor fizico-chimice perfect echilibrate ale uleiurilor Champion.

моторные масла champion

Principalul lucru constă în faptul că, uleiurile Champion sunt produse sub control strict într-un singur laborator la singura fabrică din Antwerpen (Anvers). Pentru siguranța optimă a motorului, alegeți cu atenție uleiul care nu este determinat doar de politica prețurilor.

Sistemul de frânare

тормозная жидкость

Eficacitatea sistemului de frânare în condiții de iarnă este vitală pentru siguranța șoferului, pasagerilor și pietonilor. Pentru a evita o situație neplăcută, atunci când pregătiți mașina pentru iarnă, este necesar să efectuați un diagnostic complet al sistemului de frânare, inclusiv ABS, TCS și ESP. Ar trebui să verificați plăcuțele și discurile de frână, furtunurile de frână iar dacă este necesar, înlocuiți-le. În conformitate cu reglementările, lichidul de frână glicolic (ROSDOT 4), trebuie să fie schimbat, dacă a fost utilizat mai mult de 2 sau 3 ani sau are mai mult de 30.000 de kilometri parcurși. Rețineți că pentru autovehiculele cu pedală electronică de accelerație, lichidul trebuie să aibă jumătate din vâscozitate la îngheț decât DOT-4. Fluidul prea vâscos face frânele să fie „lente”, pedala este mai puțin informativă, iar distanța de frânare este mai lungă, ceea ce pe un drum alunecos poate provoca cu ușurință un accident.

Echipamentul electric

тест электрооборудования на компьютере

Funcționarea echipamentelor electrice joacă un rol imens în perioada de iarnă. Nu ar trebui să existe un singur punct slab în sistemul electric, în caz contrar veți avea parte de „aventuri” la care nu v-ați așteptat. Atunci când pregătiți mașina pentru iarnă, mai întâi de toate, acordați atenție bateriei, diagnosticați-o, verificați curentul de încărcare și densitatea electrolitului, adăugați electrolit dacă este necesar și reîncărcați bateria dacă este descărcată. Pentru a evita problemele legate de sezonul iernii, testați activitatea starterului. O baterie „încărcată” și un starter bun sunt o garanție pentru pornirea sigură a motorului în orice condiții de îngheț. Nu uitați să verificați bujiile, injectorul, generatorul. Toate punctele de masă de pe caroserie trebuie curățate cu atenție și strânse, prelucrate cu produse chimice pentru automobile care protejează contactele de oxidare. Firele exterioare, bobinele de aprindere și bornele ar trebui să fie tratate, de preferință, cu un spray respingător de apă WD-40 sau Mannol M-40.

Concluzii

În articol, ne-am concentrat pe punctele cheie ale pregătirii unei mașini pentru iarnă, care sunt obligatorii pentru execuție, indiferent de marca și vârsta mașinii. În cele din urmă, pentru a reduce la minimum toate problemele și riscurile la conducerea unei mașini pe un drum de iarnă, vă va ajuta:

  1. Verificarea stării anvelopelor.
  2. Uleiul de motor de calitate înaltă.
  3. Verificarea șasiului.
  4. Diagnosticul sistemului de frânare.
  5. Verificarea sistemului de încălzire.
  6. Diagnosticul sistemului electronic.
  7. Verificarea funcționalității ștergătoarelor de parbriz.
  8. Prezența în portbagaj a unei anvelope de rezervă, o lopată, un cablu de remorcare, cabluri de pornire, o lanternă, încărcător pentru telefon, mănuși de protecție și îmbrăcăminte exterioară călduroasă.

Exploatarea pe timp de iarnă a automobilului este asociată cu sarcini mari asupra tuturor elementelor caroseriei, ale motorului și ale sistemelor auxiliare. Pregătirea corectă a mașinii pentru iarnă nu numai că vă va salva de la costuri neplanificate pentru reparații costisitoare, ci și călătoriile dvs. vor fi confortabile și sigure în timpul sezonului rece.

Cum pregătiţi maşina pentru iarnă în mod corect?Dacă ți-a plăcut articolul, distribuie-l prietenilor tăi. Apasă aici

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Вам может быть интересно