Nissan X-Trail este un SUV compact şi este construit folosind sistemul de tracţiune de la Nissan Terrano, numai că redus şi optimizat după noile condiţii.
Anume acest sistem poate să ofere nu doar o bună calitate a conducerii off-road şi consumul redus al combustibilului, dar şi un confort decent în timpul conducerii pe drumurile de orice complexitate. X-Trail este echipat cu un motor turbo-diesel care se alimentează cu benzină, cu o capacitate de 2 litri sau 2.2 litri. Automobilul este proiectat în principal pentru automobiliştii tineri cu vârsta sub 30 de ani, la aceasta contribuind costul de bază redus şi o echipare interioară relativ simplă. În afară de alte inovaţii, maşina este echipată cu un computer de bord puternic care adaptează funcţionarea corectă în dependenţă directă de tipul şoselei, precum şi de stilul de conducere.
Informaţii suplimentare: principalii concurenţi ai automobilului Nissan X-Trail sunt SUV-uri, cum ar fi Honda CR-V, precum şi Toyota RAV4 sau incomparabilul Land Rover Freelander. Pe piaţa europeană vânzările automobilului au început în 2001, aproximativ în acelaşi timp, el a început să se răspândească în Asia, Orientul Mijlociu şi în America Centrală.
Apariţia unui X-Trail SUV este foarte tipică pentru automobilele din această categorie, dar unele elemente îl evidenţiază foarte bine din toată această „mulţime de rude”. Stilul general al mașinii, spre deosebire de unele analogii, nu este agresiv, totuşi arcul convex al roţilor peste jantele din aliaj de 16 inch echipate cu pneuri 215/65R16 şi 215/70R15, împreună cu o apărare de metal foarte puternică îi dezvăluie calităţile extraordinare tipice conducerii pe drumurile accidentate.
Cu toate că maşina are o dimensiune modestă, nici conducătorul auto, nici pasagerii nu se pot plânge pe lipsa spaţiului în salon. Podeaua salonului are o suprafaţă plană, şi doar partea din faţă a consolei înaintează puţin. Aceasta oferă o intrare şi ieşire confortabilă, precum şi o curăţare fără probleme a salonului. De asemenea, nu implică dificultăţi nici amplasarea greutăţilor: în compartimentul de bagaje podea neteda de plastic cu relief dungat si arcuri de susținere pe acoperiș. Dacă se planifică transportarea unei greutăţi non-standarde (cum ar fi schiuri sau surfing), amplasarea convenabilă este favorizată de fotoliul din spate, care poate fi modificat în orice poziţie. Carcasa este ermetică datorită uşilor verificate şi componentelor de cauciuc. Salonul auto este căptuşit cu materiale sintetice calitative, dar ieftine. În dotare intră şi trapa pe acoperiş, controlul climei, închidere electrică centralizată şi alte facilităţi, inclusiv compartimentele pentru lucruri ale conducătorului auto şi pasagerilor.
Panoul de instrumentele este amplasat, ca de obicei, în centrul panoului frontal iar consola centrală a fost modificată complet. Prin urmare, a apărut un ecran destul de mare al sistemului de navigare, care funcţionează în baza unui DVD-Player obişnuit. Sub ecran se află sistemul de control de la distanţă, şi mai jos este situat sistemul automatizat de condiţionare activă a aerului, care este împrumutat de la Nissan 350Z. În pod sunt montate trei plafoane, iar în compartimentul de bagaje a apărut o plasă elastică, concepută pentru asigurarea încărcăturii.
Aspectul exterior al automobilului Nissan X-Trail în mod direct afişează caracterul sportiv al acestui automobil. El este caracterizat prin jantele din aliaj originale şi lămpi contra ceţii rotunde. Este specific şi faptul că restyling s-a reflectat chiar şi asupra reţelei radiatorului, lămpilor din spate şi mânerelor de la uşi. Setul suplimentar include felinare care se activează simultan cu lămpile de distanţă, care la instalare se lovesc de benzile de pe acoperiş.
De regulă, Nissan X-Trail este foarte uşor în mişcare, iar conducerea acestui automobil este foarte confortabilă. Şi, cu toate că maşina nu accelerează la fel de rapid ca alte „rudenii” ale sale, accelerarea rapidă nici nu este necesară, deoarece acest automobil nu este prezentat ca fiind unul de curse, ci unul destinat muncii. În schimb viteza se modifică aproape imperceptibil, şi datorită fotoliilor din spate rabatabil, salonul este spaţios.
Aplicabilitatea SUV Nissan X-Trail constituie avantajul evident al acestui automobil. În unele cazuri, aceasta se realizează datorită unor soluţii ieşite din comun. De exemplu, numeroase instrumente (vitezometru, turometru, şi alte componente), indiferent de aşezarea conducătorului auto la volan, la acest model se află în câmpul său vizual – ele nu sunt acoperite de coloana de direcţie, ca la alte modele. De asemenea, trapa este cea mai mare printre maşinile din această clasă.
Şi după cum era de așteptat, nu rămân neglijate şi capacităţile off-road ale automobilului X-Trail. Toţi cunoscătorii susţin că nu au fost găsit pe tot pământul aşa drumuri pe care nu le-ar fi putut parcurge cu acest automobil. Inginerii companiei nipone au lucrat foarte bine asupra sistemului electric al acestei maşini. Pentru prima dată în istoria „Nissan” , SUV-ul a fost dotat cu noul sistem îmbunătăţit ABS, care are o forţă de frânare echilibrată în mod electronic, sistemul de stabilitate ESP al companiei „Brake Assist”, precum şi un sistem de stabilitate a cursului.
Toate roţile sunt echipate cu frâne cu disc cu senzori electronici avansaţi, şi datorită acestora toată informaţia despre mecanisme imediat este afişată pe consola centrală montată pe bordul mini-computerului.